Чернівчани і бюджет доти переплачуватимуть за проїзд у тролейбусах, поки міська влада не запровадить автоматизовану систему обліку пасажирів

Чернівчани і бюджет доти переплачуватимуть за проїзд у тролейбусах, поки міська влада не запровадить автоматизовану систему обліку пасажирів

12.02.2020, 15:37

Чернівчани сплачують за проїзд у тролейбусах двічі: як пасажири і як платники податків, - пише ГО Центр реформ та розвитку - Чернівці.

Нещодавно Виконавчий комітет прийняв рішення щодо збільшення вартості проїзду у тролейбусах. Так з 1 березня повна вартість поїздки складатиме 5 грн. (4 грн. при оплаті карткою), три гривні платитимуть студенти та 1 грн. учні (Джерело: http://chernivtsy.eu/…/z-1-bereznya-zroste-vartist-proyizdu… )

Важливо, що згідно розрахунків ЧТУ, «економічно обґрунтований» тариф складає 6,4 грн. Різницю між цим тарифом і сумою, яку сплачує пасажир, будуть відшкодовувати за рахунок коштів бюджету м.Чернівці. Парадокс нинішньої системи в тому, що чим більшим буде затверджений тариф, тим більше грошей доведеться платити як самим чернівчанам так і більшими будуть суми відшкодувань з бюджету.

ЗА КОЖНОГО ПАСАЖИРА, ЯКИЙ ПЛАТИТИМЕ 5 ГРН., ЧТУ ОТРИМУВАТИМЕ З БЮДЖЕТУ 13 ГРИВЕНЬ КОМПЕНСАЦІЙ

Сьогоднішня система обліку пільговиків базується на коефіцієнті співвідношення платних і пільгових пасажирів, який складає 1,8. Коли пасажир платитиме 5 грн. з бюджету Тролейбусному Управлінню буде відшкодовуватись 12,92 грн. (1,4 грн. різниці між 6,4 грн. та фактичною сумою оплати, а також 11,52 грн. за умовно перевезених 1,8 пільговика).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Якби Каспрук і вся міська влада справді хотіли навести порядок, то гроші за перевезення пільговиків у Чернівцях не розкрадали б, - експерт

Чиновники Чернівецької міськради украли майже 5 млн грн компенсації за пільговий проїзд громадян, - СБУ. ФОТО

Сума компенсацій за школяра чи студента буде ще більшою, по учнях вона взагалі складе 16,92 грн. За такого підходу для тролейбусного управління взагалі не важливо скільки сплачують за проїзд пасажири, бо різниця в тарифах покривається за рахунок бюджету м.Чернівці, тобто за рахунок коштів платників податків. Це буде відбуватись доти, доки не почне повноцінно працювати автоматизована система обліку пасажирів. Лише тоді можна буде вести реальну дискусію яким сьогодні є економічно обґрунтований тариф на проїзд у тролейбусах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: З 1 березня пільговики у міських тролейбусах зможуть їздити лише по «картці чернівчанина», але валідатори для їх прийому можуть запрацювати тільки у жовтні

 

ТРОЛЕЙБУСІВ БІЛЬШЕ, А ПАСАЖИРІВ ВОЗЯТЬ МЕНШЕ

Досить дивним є той факт, що чисельність тролейбусів у міста збільшується, а кількість перевезених пасажирів з року в рік практично не змінюється. Згідно даних підприємства у 2018 році ЧТУ перевезло майже 29 млн. пасажирів в той час як у 2019 р. 27,8 млн. чол. В тарифі 6,4 грн. закладено, що ЧТУ планує перевезти 30,3 млн. пасажирів при загальних витратах 196 млн.грн. Уявімо, що ЧТУ перевозить 60 млн людей, тоді економічно обґрунтованим буде тариф 3 грн., а не 6,4 грн. Дати відповідь на запитання скільки людей перевозить громадськй транспорт може лише якісно функціонуюча електронна система обліку пасажирів, запровадження якої вже триває декілька років.

КОЛИ У ЧЕРНІВЦЯХ ТАРИФ НА ПРОЇЗД БУДЕ СПРАВДІ ЕКОНОМІЧНО ОБҐРУНТОВАНИМ?

1