Екс-мер Чернівців Микола Федорук зареєстрував закон, який позбавить місцеві ради права відправляти своїх голів у відставку

Екс-мер Чернівців Микола Федорук зареєстрував закон, який позбавить місцеві ради права відправляти своїх голів у відставку

11.10.2013, 00:33

Екс-мер Чернівців Микола Федорук зареєстрував закон (у співавторстві), який позбавить місцеві ради права відправляти своїх голів у відставку.

Нардепи пропонують змінити законодавство таким чином, щоб позбавити можливості дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови за рішенням ради, прийнятим шляхом таємного голосування.

Про це йдеться у проекті Закону про внесення змін до статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови)», зареєстрованому депутатами ВРУ Романом Романюком (УДАР) Сергієм Гордієнком (КПУ), Володимиром Чубом (ПР) та Миколою Федоруком («Батьківщина») під №3387 від 09.10.2013.

Автори документа пояснюють, що останнім часом набуває поширення практика дострокового припинення повноважень сільських, селищних, міських голів відповідними радами за стандартним сценарієм – «незабезпечення здійснення наданих йому повноважень, порушення Конституції або законів України». Зокрема, за період січень 2011 року – червень 2013 року таким чином було достроково припинено повноваження 14 селищних та міських голів, обраних на посаду на місцевих виборах 30 жовтня 2010 року. На думку нардепів, у більшості випадків такі рішення приймаються без належної аргументації, а це викликає сумніви щодо їх законності та обґрунтованості.

Крім того, депутати ВРУ наголошують, що існування механізму відправлення місцевими радами своїх голів у відставку є фактором тиску, фактично змушуючи дуже багатьох із них звертатися з особистою заявою до відповідної ради про складення повноважень голови. Тільки протягом піврічного періоду роботи Верховної Ради України сьомого скликання вона вже ухвалила більше 100 постанов щодо проведення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів у зв’язку із достроковим припиненням їх повноважень.

«Проведення постійних виборчих кампаній на місцевому рівні з агітацією і жорстким суперництвом кандидатів теж не сприяє якості та стабільності управління, реалізації повноважень органів місцевого самоврядування в інтересах жителів громад», – йдеться у пояснювальній записці.

Запропоновані зміни також дозволяють чіткіше сформулювати положення, що врегульовують процес ініціювання перед Верховною Радою України питання щодо позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.

31 березня 2011 року провладно-тушкована більшість Чернівецької міської ради достроково припинила повноваження Миколи Федорука, як Чернівецького міського голови. На місцевих виборах 2010 року Микола Федорук вп’яте поспіль був обраний мером міста. При чому, за нього проголосували 65% виборців. У 2012 році чернівчани обрали Миколу Федорука народним депутатом України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 до проекту Закону України про внесення змін до статті 79 ЗаконуУкраїни«Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо дострокового припинення повноваженьсільського, селищного, міського голови

 1.1.            Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

 Останнім часом набуває поширення практика дострокового припинення повноважень сільських, селищних, міських голів відповідними радами за стандартним сценарієм – «незабезпечення здійснення наданих йому повноважень, порушення Конституції або законів України». Зокрема, за період січень 2011 року – червень 2013 року таким чином було достроково припинено повноваження 14 селищних та міських голів, обраних на посаду на місцевих виборах 30 жовтня 2010 року. Насправді у більшості  випадків такі рішення приймаються без належної аргументації, що викликає сумніви щодо їх законності та обґрунтованості. Фактично, дострокове припинення повноважень селищних та міських голів здійснюється для задоволення політичних чи корпоративних інтересів. Така тенденція суттєво дезорганізовує діяльність органів місцевого самоврядування і завдає шкоди ефективності муніципального управління у відповідних територіальних громадах.

Також існування механізму, який дозволяє місцевій раді шляхом голосування достроково припинити повноваження сільського, селищного, міського голови з посиланням на необґрунтовані, надумані підстави, виступає фактором тиску, фактично змушуючи дуже багатьох із них звертатися з особистою заявою до відповідної ради про складення повноважень голови. Тільки протягом піврічного періоду роботи Верховної Ради України сьомого скликання вона вже ухвалила більше 100 постанов щодо проведення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів у зв’язку із достроковим припиненням їх повноважень. Проведення постійних виборчих кампаній на місцевому рівні з агітацією і жорстким суперництвом кандидатів теж не сприяє якості та стабільності управління, реалізації повноважень органів місцевого самоврядування в інтересах жителів громад.

 1.2.          Цілі та завдання прийняття законопроекту

 Даний законопроект спрямований на збалансування відносин сільського, селищного, міського голови і відповідної ради шляхом вилучення можливості дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови за рішенням ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Водночас у ради залишаються всі можливості за наявності підстав, передбачених частиною другою статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та керуючись частиною п’ятою цієї статті (порушення законності, прав і свобод громадян, незабезпечення здійснення наданих голові повноважень, наявність рішень суду) звернутись до Верховної Ради України для призначення позачергових виборів відповідного голови. При цьому, окрім виваженого рішення парламенту, додатковим елементом контролю, гарантією неупередженого і об’єктивного розгляду питання є висновок комітету, визначеного головним для його розгляду, що визначено частиною п’ятою статті 79 згаданого Закону.

Варто зазначити, що аналогічний порядок передбачено статтею 78 Закону для ініціювання сільським, селищним, міським головою перед Верховною Радою України питання щодо призначення позачергових виборів депутатів відповідної ради. В цьому і полягає збалансування відносин між представницькими органами публічної влади, які отримали мандат на владу від одного й того ж суб’єкта – територіальної громади.

 1.3.          Загальна характеристика та основні положення законопроекту

 У законопроекті вносяться зміни до статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою вилучити можливість дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Також пропоновані зміни дозволяють більш чітко сформулювати положення, що врегульовують процес ініціювання перед Верховною Радою України питання щодо позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.

Пропонується встановити, що закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

 Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні».

 5.          Фінансово-економічне обґрунтування

 Прийняття цього законопроекту не лише не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України та місцевих бюджетів, а навіть з високою долею ймовірності призведе до зменшення витрат з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

 1.6.          Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту

 Прийняття цього законопроекту дозволить більш чітко збалансувати відносини між сільським, селищним, міським головою і відповідною радою, сприятиме ефективності та стабільності муніципального управління, відповідатиме завданням розвитку місцевого самоврядування.

 Народні депутати України     Федорук М.Т. № 422

                                           Гайдош І.Ф. № 72

                                           Чуб В.Є. № 334

                                           Гордієнко С.В. № 181

                                                        Романюк Р.С. № 146                    

                                                                                              

1


КОМЕНТАРІ (5)

Ну от, - Федорук і визнав, що його зняли законно, на підставі Закону.

АВ тепер хоче цей Закон відмінити. Піздно всрався...

 

avatar

Підпрпиємець

10 жовтня 2013 22:32

Та норма закону, за якою ніби зняли Федорука, вступила в дію за місяць до самого зняття. А незаконність в тому, що зняли без належних підстав - зазвичай такими підставами є злочинні діяння/бездіяльність, яка в подальшому в судовому порядку має бути доведена. Цих діянь/бездіяльності Федорука ніхто не довів, а тому відсторонення від мера - незаконне!

Наші суди - не є судами. Вони шістки, якими вертять злочинці при владі!

avatar

Безбашенний

11 жовтня 2013 00:37

Канешна. Нема підстав...

Йди, телепню, на "Калинку" та й побачиш підстави та юридичні факти.

Порахуй кількість контейнерів, та кількість грошей у бюджеті міста сплачених за них, а потім смерди тут...

avatar

Підприємець

11 жовтня 2013 10:53

Де прописано яким чином відкликати зажерливих мерів ? І вже заодно удосконали би процедуру відкликаня тушок.

avatar

11 жовтня 2013 11:13

Ну з цим законопроєктом все зрозуміло. Одна, но пламенная страсть. А чом би царю Миколі не зробити щось і для екс-підданців з для партії чернівчан. Приміром, зареєструвати ким тільки не обіцяний законопроект збільшення пільгового ліміту електроенергії для мешканців ЄДИНОГО В УКРАЇНІ ОБЛАСНОГО ЦЕНТРУ БЕЗ ГАРЯЧОЇ ВОДИ

avatar

Історик

11 жовтня 2013 15:58